29 Mayıs 2021 Cumartesi

Yumurta kabından Barbie'ye sepet yapımı

 Bir sitede yumurta kabın tek yuvasından sepet yapılışını görmüştüm.Denemek istedim.

6'lı yumurta kabından bir yuva kesip çıkarttım.Penye parçasından içini kaplıyacak kadar uzunlukta şerit kestim.

Belli aralıklarda kesikler yaptım.Yapıştırması kolay olsun diye.Ve yapıştırmaya başladım.Penyenin fazlalığını kestim.
Penyeyi taşan kısmını dışa doğru kıvırıp yapıştırdım.Sonra da jüt kumaşının üzerine koyup ne kadar şerit keseceğimi ölçtükten sonra kestim.Jütü kaplarken potluk yapmaması için yine makasla kesikler yaptım.Yapıştırdım...
Alttan taşan fazla jütü kestim.Kesince ilk kesiklerde kesilip atılmış oldu.Yine kesikler yaptım.Yaptıkça birbirini örtecek şekilde yapıştırdım.Her tarafın potluğunu giderdikten sonra sepetin ağız kısmını jüt iple tam da jüt kumaşın saçak kısmının üzerine gelecek şekilde yapıştırmaya başladım.
Alt kısmı da iki sıra doladıktan sonra fazla jütü kestim.
Göz kararı kestiğim yuvarlak parçayı sepetin içine yapıştırdım.Ama parça küçük gelince biraz daha büyüğünü kesip yapıştırdım.Sepetin sapı içinse ,jüt ipi uzun kesip ikiye katlayıp biraz burgu yaptım.Burgu açılmasın diye iki yerine yapıştırıcı sürdüm.Sepetin iki yanına yaptığım sapın uclarını yapıştırdım.Silikonun fazlalıklarını da kestim.Yani mini bir temizlik yaptım.
Pembe ince kurdelayla da mini basit bir fiyong yaptım.
iki tane yaptım ve sapların birleşme yerlerine yapıştırdım. Bittiiiii....
Güle güle kullan Barbie 💖


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder